Kolejny przejazd kolejowy w Poznaniu w trakcie przebudowy

W Poznaniu rusza kolejna faza modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych, mająca na celu poprawę bezpieczeństwa oraz zwiększenie płynności ruchu. Przebudowy obejmą kluczowe lokalizacje, co wpłynie na codzienną komunikację w mieście. Pierwszym etapem prac będzie ul. Krańcowa, gdzie prace rozpoczną się wieczorem 21 listopada, a zakończą 4 grudnia, wprowadzając tymczasowe zmiany w organizacji ruchu.

Harmonogram i zakres prac

Ulica Krańcowa nie będzie dostępna dla ruchu kołowego i pieszego w czasie trwania robót. Wyznaczone zostały alternatywne trasy, prowadzące przez ulice: Krańcową, Główną, św. Michała i Warszawską, co ma na celu zminimalizowanie utrudnień. Odpowiednio rozmieszczone tablice informacyjne będą kierować uczestników ruchu na objazdy, zapewniając płynność przemieszczania się.

Nowe prace na ul. Starachowickiej

Kolejny etap prac przewidziany jest na ul. Starachowickiej. Od 27 listopada, od godziny 9:00, do 19 grudnia, przejazd kolejowo-drogowy w tym rejonie zostanie całkowicie zamknięty. Obwodnica towarowa Poznania wzdłuż LK395 km 11,928 będzie modernizowana, co wymaga wprowadzenia czasowej organizacji ruchu. Wytyczono objazdy prowadzące przez ulice: Sarnią, Sośnicką, Warszawską, Bałtycką, Leśną i Zielińską. Dojazd do osiedli na Zielińcu od strony zachodniej będzie możliwy ulicą Leśną od strony DK 92.

Bezpieczeństwo i informacja

Priorytetem prowadzonych prac jest zwiększenie bezpieczeństwa zarówno w ruchu kolejowym, jak i drogowym. Dla mieszkańców i kierowców przygotowano szczegółowe oznakowanie oraz tablice informacyjne, które będą na bieżąco aktualizowane, by zapewnić jak najlepszą orientację w zmienionej organizacji ruchu. Mimo że prace mogą powodować tymczasowe niedogodności, ich efektem końcowym będzie znaczna poprawa infrastruktury komunikacyjnej w regionie.

Modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych w Poznaniu stanowi znaczący krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa oraz poprawy jakości transportu w mieście. Dzięki starannie zaplanowanej organizacji robót i komunikacji z mieszkańcami, możliwe jest minimalizowanie negatywnych skutków wprowadzanych zmian, co świadczy o przemyślanej strategii zarządzania infrastrukturą drogową i kolejową.

Źródło: Urząd Miasta Poznania