Krzysztof Dostatni – od układania rozkładów jazdy do prezesury MPK Poznań. Ważne wyzwania w firmie: wynagrodzenia pracowników i rozbudowa tras

Bieżący prezes MPK Poznań, Krzysztof Dostatni, jest na stanowisku od 2021 roku. Swoją karierę w spółce rozpoczął wiele lat temu, pełniąc różne role. Jego pierwszym zadaniem była organizacja rozkładów jazdy. Następnie awansował na stanowisko kierownika sekcji w dziale nadzoru ruchu. W międzyczasie zdał egzamin na motorniczego. Z prezesem rozmawiamy o kwestiach takich jak płace, warunki pracy w MPK oraz bezpieczeństwo w tramwajach i autobusach.

Na pytanie, czy w razie braku motorniczych sam będzie prowadził tramwaje, odpowiada z uśmiechem, że obowiązki prezesowskie są trochę inne. Wyznaje, że prowadzenie tramwaju traktuje jako swoje hobby, ale podkreśla, jak ważne jest to dla niego i dla całego zespołu. Dzięki temu ma możliwość bezpośredniego kontaktu nie tylko z kadrą zarządzającą, ale również z motorniczymi, kierowcami i pracownikami obsługi technicznej. Ten bezpośredni kontakt pozwala mu na zrozumienie codziennych problemów tych pracowników i przekazanie swoich uwag do Miejskiego Inżyniera Ruchu, ZDM czy ZTM. Niezwykle ważne są dla niego relacje z pracownikami, a atmosfera w firmie – obok wynagrodzenia – jest głównym motywatorem do pracy w MPK. Jako prezes nie ogranicza się do biura – można go spotkać zarówno na terenie zajezdni, jak i w tramwaju czy autobusie.

Na pytanie o swój początek w MPK Poznań odpowiada, że rozpoczynał od działu inżynierii ruchu, gdzie tworzył rozkłady jazdy dla autobusów i tramwajów. Pracował tam przez osiem lat, po czym otrzymał propozycję awansu i przeniesienia do działu nadzoru ruchu. Początkowo jako specjalista, później jako kierownik sekcji. Przez następne 10 lat pracował tam, a w 2020 roku został zaproszony do zarządu firmy. Po przejściu na emeryturę poprzedniego prezesa, Wojciecha Tulibackiego, Dostatni objął ster spółki.