Decyzja zapadła – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu zdecydowało o wyborze dostawcy dla nowej floty przegubowych autobusów elektrycznych. Wybrano ofertę firmy Solaris, która pokonała konkurencyjną propozycję Daimler Buses. Łącznie, plan zakupu obejmuje 9 pojazdów, z opcją rozszerzenia na dodatkowe 8 autobusów.
Konkurs na dostarczenie dla MPK Poznań nowych, przegubowych elektrobusów długości od 17,5 do 18 metrów dobiegł końca. W grę wchodziły dwie firmy – polski producent Solaris i niemiecki Daimler Buses.
Solaris zaoferował dostawę 9 autobusów za sumę 35,045 milionów złotych brutto. Dodatkowo, firma oferowała dostawę 8 kolejnych autobusów za 31,151 milionów złotych brutto. W sumie, koszt całego zamówienia wyniósłby 66,196 milionów złotych brutto. Daimler Buses zaproponował wyższą cenę – za podstawową realizację zamówienia chciał 39,952 miliony złotych brutto, a za opcję rozszerzenia o kolejne 8 autobusów – 35,513 milionów złotych brutto. Całość propozycji Daimlera wyniosłaby zatem 75,465 milionów złotych brutto.
Budżet przewidziany przez MPK Poznań na zakup podstawowej floty wynosił 36,531 milionów złotych brutto. Jeżeli zdecydowaliby się na skorzystanie z opcji rozszerzenia, mieli do dyspozycji 69,003 milionów złotych brutto.
Dnia 11 września, MPK Poznań poinformowało o wyborze oferty Solarisa jako zwycięskiej. Decyzja ta była oparta na punktacji – oferta Solaris zdobyła 98,6 punktów, podczas gdy Daimler uzyskał 89,13 punktów.