Infrastruktura rowerowa w Poznaniu rozciąga się na ponad 400 kilometrów, oferując rowerzystom szerokie możliwości przemieszczania się. W ciągu ostatnich lat, miasto Wielkopolski udostępniło wiele tras dla entuzjastów jednośladów. Te obejmują między innymi ulicę Grunwaldzką, okolice ronda Rataje, ulicę Naramowicką i Praw Kobiet oraz centrum miasta, nie zapominając o popularnej Wartostradzie. Kontynuowane są prace nad dalszym rozwojem infrastruktury rowerowej.
Szeroko rozpowszechnione korzystanie z rowerów jako środka transportu potwierdzają dane zebrane przez 36 liczników rozmieszczonych w różnych rejonach miasta. Zgodnie z nimi, tylko w tym roku, rowerzyści przejechali obok nich ponad 6,5 miliona razy.
„Trasa Solna to tylko jedna z wielu inwestycji w infrastrukturę rowerową Poznania w ostatnich latach. Obecnie trwają kolejne projekty, takie jak budowa mostów Berdychowskich czy wiaduktów przy ulicach Lutyckiej i Golęcińskiej” – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. „Planujemy również kontynuację budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Poznańskiego Szybkiego Tramwaju w kierunku centrum miasta, a także wydłużenie trasy kórnickiej na Franowo”.
Wiśniewski zauważył, że istnieje zauważalna korelacja między powstaniem nowych tras rowerowych a wzrostem ruchu rowerowego. „Gdziekolwiek tworzone były nowe odcinki dla jednośladów, obserwowaliśmy znaczący wzrost ruchu. Tak było na przykład na ulicy Grunwaldzkiej, gdzie można przejechać od ronda Skubiszewskiego do ulicy Roosevelta, na trasie wzdłuż tramwaju na Naramowice czy wzdłuż tramwaju prowadzącego od Warty do osiedla Lecha. Obserwując rosnącą liczbę mieszkańców korzystających z rowerów na co dzień, planujemy intensywniej skupić się na budowie nowych dróg rowerowych w kolejnych 5 latach aktualnej kadencji”.