Poznań jako jedno z nielicznych miast w regionie postanowił zrobić porządek z reklamami w przestrzeni miejskiej. Coś co mogło w dużym stopniu poprawić jakość życia, najczęściej szpeci i zasłania piękne widoki. Uchwała krajobrazowa, choć zawetowana przez Wojewodę w pewnych kwestiach, wejdzie w życie.
Samowola reklamowa to zjawisko coraz częściej spotykane, ale i piętnowane. Reklamy wielkoformatowe i banery, zamiast dodawać przestrzeni kolorytu, najczęściej ją zwyczajnie szpecą. Rada Miejska uchwaliła dokument, który nie tylko ujednolica temat reklam w regionie, ale i walczy z jej bezsensownym i bezprawnym wstawianiem.
Mimo że Wojewoda Dolnośląski zawetował cześć uchwały, to jednak nie dotyczy ona części merytorycznej a formalnej. Tym samym postanowienia z dokumentu weszły w życie 21 lutego i są wiążące dla właścicieli powierzchni reklamowej.
Uspokajający może być fakt, że przepisy z uchwały będą wdrażane stopniowo, a reklamodawcy zyskują czas do dostosowania się do nowych wytycznych.