Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że ludzie łakną rzetelnych informacji o nich. W sieci nie brakuje stron, gdzie można znaleźć wiele nowinek, ale i recenzji sprzętów i aplikacji, dostępnych dla użytkowników. Wybicie się z nowym serwisem o takiej tematyce wydaje się nie lada wyzwaniem. Ale wtedy pojawiają się oni – mała, butikowa agencja z Poznania, SEMTREE, zaprzeczająca filozofii „niedasizmu”. Z relacji wiemy, że współpraca między właścicielami witryny a specami od SEO i SEM pozwoliła zbudować jej silną pozycję. Poznaj magię, która się tu zadziała!
W czym rzecz? Czyli jak zdiagnozowano problem
Aby dociec, co w ogóle dzieje się ze stroną klienta, specjaliści SEMTREE wpierw musieli dokonać dogłębnej analizy technicznej. Konieczne było sprawdzenie różnych parametrów, w tym m.in.:
- meta tagów,
- poprawności kodu,
- struktury tekstów i nagłówków w nich,
- szybkości ładowania strony.
Wykrycie i eliminacja błędów w tym zakresie już pozwoliły na znaczną poprawę pozycji strony. Wystarczyło względnie niewiele czasu, by strona stała się czytelna na smartfonach i szybciej się ładowała. Choć do topki jeszcze brakowało, to już teraz wyraźnie zauważono zwiększony ruch gości, którzy częściej czytali artykuły do końca.
Każdy profesjonalny spec od SEO, w tym eksperci SEMTREE, potwierdzi, że audyt to podstawa każdej walki o lepszą pozycję. Wszak jak rozpoznać problemy strony, jeśli się jej nie przetestuje pod różnymi kątami? Co istotne – analizie poddano nie tylko serwis, ale i linki, jakie do niego prowadziły. Wyeliminowanie niskiej jakości odnośników pomogło poprawić autorytet witryny.
Działania skrojone do potrzeb klienta
Z relacji wiemy, że SEMTREE działa „out of the box”. Ponadto każdorazowo oferta jest dostosowywana do klienta tak, aby wszelkie realizowane czynności odpowiadały jego faktycznym oczekiwaniom. Przy casusie tego portalu technologicznego było dokładnie tak samo. Trzeba było wyeliminować nie tylko dotychczasowe bolączki strony, związane z błędnie napisanym kodem, nieczytelnymi strukturami tekstu, powolnym ładowaniem i słabą responsywnością, ale – przede wszystkim – poprawić pozycjonowanie pod konkretne frazy.
Do tego niezbędna była analiza konkurencji. Serwisy technologiczne publikują podobne artykuły, szczególnie w zakresie nowości. W przypadku stron o ugruntowanej pozycji pozycjonowanie się pod popularne frazy było oczywiste. W przypadku klienta SEMTREE trzeba było więc zacząć od czegoś zdecydowanie mniej „sztampowego”.
Ponadto – konieczne było pozyskanie wartościowych linków. Dotychczasowe linkowanie bowiem nie dawało oczekiwanych rezultatów, a mogło być nawet przeciwskuteczne.
W walce o lepszą widoczność – dobór odpowiednich fraz
W pierwszej kolejności trzeba było znaleźć mniej typowe wyrażenia kluczowe, także te z dłuższym ogonem, a jednocześnie zgodne z tematyką portalu. I to się udało!
Po znalezieniu fraz duże znaczenie miało stworzenie właściwego contentu. Jako że klient był ekspertem od technologii, bardzo duże znaczenie miała tutaj kooperacja. Wiele tekstów więc wychodziło spod palców redaktorów serwisu. Wymagały one jednak szlifu – optymalizacji pod kątem dobranych wyrażeń.
W tym miejscu do ataku ruszył zespół speców od SEO wraz z copywriterami. Synergia tej współpracy zaowocowała odpowiednim nasyceniem tych (i poprzednich) treści właściwymi wyrażeniami kluczowymi. Co bardzo ważne – nowe artykuły zaczęły cieszyć się od razu sporym zainteresowaniem. W porównaniu z poprzednio publikowanymi treściami (tj. tymi przed rozpoczęciem współpracy), w ciągu miesiąca zyskały one dwukrotnie więcej wyświetleń. Rezultat więc jest więcej niż pozytywny.
Gdy pozycja strony została podbudowana, można było pokusić się o pozycjonowanie pod bardziej konkurencyjne frazy. Z tego, co udało się nam ustalić, serwis stał się widoczny na znaczną część z nich.
Skuteczne linkowanie
Co istotne – SEMTREE w tym samym momencie rozpoczęło starania o pozyskanie wartościowych dla serwisu linków. Zaczęły więc m.in. powstawać artykuły sponsorowane, tworzone przez copywriterów związanych blisko z tematyką nowoczesnych technologii. Systematycznie w sieci zaczęła rosnąć liczba treści z wysokojakościowymi linkami do strony klienta. Takie „zarzucanie wędki” pozwoliło wzbudzić też większe zainteresowanie u osób, które chciały znaleźć więcej informacji na dany temat. Tym sposobem trafiały one do docelowej witryny, a jej autorytet rósł.
Rezultaty współpracy z SEMTREE
Eksperci z tej niewielkiej agencji podkreślają, że dużą rolę w ich działaniu odgrywa strategia data-driven. To oznacza, że opierają się oni na twardych danych, co pozwala im dostosowywać kolejne ruchy do istniejących okoliczności. Skutkuje to większą precyzją w podejmowaniu decyzji. Efekt?
W ciągu niecałego roku od zawarcia współpracy serwis technologiczny miał cieszyć się wzrostem ruchu o 246%. To w oczywisty sposób zwiększyło przychody klienta z reklam, ale nie tylko. Wzrost widzialności strony przykuł również uwagę firm, które szukały nowych miejsc w sieci, by promować swoje produkty i usługi.
W rezultacie właściciele portalu przeszli od sporadycznej współpracy z mniejszymi firmami do regularnej kooperacji z dużymi graczami, oferującymi sprzęt i oprogramowanie. Część tych tekstów jest obsługiwana przez copywriterów SEMTREE, dzięki czemu redaktorzy mogą cały czas skupiać się na clou działalności serwisu. To duże osiągnięcie, które zapewniło klientom agencji komfort działania w swojej branży.
SEMTREE – partner idealny?
Mimo nierzadko pojawiającego się hasła, że „SEO zostało zepsute”, SEMTREE udowadnia, że może być inaczej. Dzielnie rzuca rękawicę dużym agencjom dominującym rynek i tworzącym iluzję dobrej usługi. Obsługa ze strony tej butikowej firmy pokazuje, że każdy biznes w sieci ma szansę bycia zaopiekowanym w najlepszy sposób z zachowaniem najwyższych standardów. Filozofia partnerstwa w biznesie, wdrażanie nieoczywistych rozwiązań, a także strategia data-driven sprawiają, że dla wielu przedsiębiorstw to właśnie ci specjaliści są najatrakcyjniejszym wyborem.