Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie wpłynęła fala skarg na firmę Amanta Call Center, której to działania miały naruszać dobra osobiste osób trzecich. Konkretnie chodzi o uporczywe dzwonienie i informowanie o potencjalnych wygranych, wprowadzając jednocześnie odbiorców w błąd.
Sądząc po ilości skarg, z jakimi musiał uporać się UOKiK, skala przedsięwzięcia jest spora. Pracownicy Call Center mieli kupować od innej spółki dane telefoniczne, a następnie dzwonić do wybranych osób. Telemarketerzy zajmowali się głównie fotowoltaiką oraz spotkaniami handlowymi.
W pierwszym przypadku, jak można przeczytać na stronie UOKiK, rozmówcy mieli wprowadzać w błąd w kontekście dofinansowania całej instalacji. W drugim informowano o wygranej pieniężnej lub rzeczowej, ale z zastrzeżeniem, że trzeba zrobić konkretne rzeczy związane z handlem.
Inna sprawa, którą bada w tym kontekście UOKiK, to wykonywanie telefonów do osób, które nie wyraziły na to zgody. To również jest jawnym łamaniem prawa. Całość bada UOKiK.