Informacje na temat planowanych nabytków tramwajowych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu korzystając z funduszy europejskich są już dostępne. Przewoźnik miejski ma zagwarantowane minimum 175 milionów złotych z dofinansowania unijnego, jednak istnieje możliwość pozyskania dodatkowych środków z Krajowego Programu Operacyjnego, co umożliwiłoby jeszcze obszerniejszą modernizację taboru.
Decyzja władz Poznania dotyczyła przeznaczenia funduszy z programu FEnIKS, które pierwotnie miały służyć do wspierania budowy drugiego odcinka tramwaju na Naramowice, na zakup nowoczesnych tramwajów dla MPK Poznań. Dodatkowo, w ramach działań modernizacyjnych, miasto planuje budowę trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka oraz tworzenie węzłów przesiadkowych wzdłuż obwodnicy towarowej miasta.
Jak jednak wyglądają szczegółowe plany MPK Poznań odnośnie tego, jakie tramwaje mają być zakupione?
– Priorytetem dla nas jest, aby zapewnić pasażerom i pasażerkom komfort i spełniać ich oczekiwania, a także zaspokajać wymogi stawiane przez Organizatora publicznego transportu zbiorowego. W związku z tym, korzystając z możliwości jakie dają programy KPO i FEnIKS, staraliśmy się zabezpieczyć dodatkowe fundusze na zakup nowego taboru tramwajowego. Początkowo planujemy zakup 30 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych – 10 tramwajów zostanie nabyte w ramach podstawowego zamówienia, a kolejne 20 w ramach opcji – wyjaśnia rzeczniczka prasowa MPK Poznań, Agnieszka Smogulecka.