Budowa przystanku Poznań – Suchy Las na towarowej obwodnicy Poznania nabiera tempa

Przystępny dla mieszkańców komunikacyjny układ aglomeracji poznańskiej zyskuje na znaczeniu, dzięki budowie przystanku Poznań – Suchy Las na towarowej obwodnicy Poznania. Ta strategiczna inwestycja zapoczątkuje modernizację obwodnicy, umożliwiając komfortowe podróże pociągami na terenie miasta oraz okolicznych miejscowości.

Radosław Śledziński, reprezentujący zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych, podczas piątkowego spotkania, zapewnił o znaczącym ułatwieniu dostępu do środków komunikacji kolejowej. Planowana jest bowiem budowa siedmiu nowych i jednego zmodernizowanego przystanku. Spółka przeznaczyła na adaptację towarowej obwodnicy Poznania do potrzeb pasażerskich około 1,4 mld zł netto. Prace mają zostać ukończone w priorytetowym terminie, czyli do końca 2027 roku.

Pierwszy z przystanków, Poznań Suchy Las, już powstaje na styku Poznania i Suchego Lasu, w bliskim sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego ulokowanego przy ulicy Sucholeskiej. Kolejne miesiące przyniosą rozpoczęcie budowy dodatkowych peronów. Przystanek Poznań Zieliniec zostanie zlokalizowany w pobliżu ulicy Starachowickiej, Poznań Koziegłowy znajdzie swoje miejsce przy ulicy Gdyńskiej, natomiast Poznań Naramowice powstaną w rejonie ulicy Naramowickiej.