Po wprowadzeniu nowych urządzeń do obsługi strefy parkowania w Poznaniu, wielu kierowców napotyka na poważne trudności. Bilety parkingowe nie są już drukowane przez parkomaty, co stanowi duże wyzwanie dla niektórych użytkowników, w tym jednego ze słuchaczy Radia Poznań, który korzysta ze strefy parkingowej w ramach swoich obowiązków służbowych. Ten stan rzeczy utrudnia mu sprawne rozliczanie się z kosztów parkowania ze swoim pracodawcą.
Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu, wyjaśnia, że po wprowadzeniu płatności za pomocą parkomatu, powinien on wysłać dwa e-maile do kierowcy. Pierwsza wiadomość powinna zawierać załącznik – elektroniczny bilet parkingowy, zawierający wszystkie szczegółowe informacje na temat zapłaconego postoju. Drugi e-mail to przypomnienie wysyłane około 10 minut przed upływem czasu postoju.
Niemniej jednak, część kierowców twierdzi, że nie otrzymała żadnych e-maili od parkomatu. W takich sytuacjach przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich zalecają sprawdzenie folderu spam w skrzynce pocztowej. Zdarzało się bowiem, że bilety elektroniczne znalazły się właśnie tam.