Dzieci z autyzmem dołączą do Ośrodka dla dzieci niesłyszących?
Przejęcie zarządzania ośrodka przez Samorząd ma pozwolić na zwiększenie potencjału instytucji – tak motywują swoją decyzję władze szkoły i miasta.
Do placówki wprowadzone zostaną warsztaty terapii zajęciowej dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących, ale także dla dzieci ze sprzężenia, czyli dzieci, które nie odnajdują się w innych szkołach. Plan rozwoju ośrodka zakłada przyjmowanie również dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną.
Nauczyciele poznańskiej placówki szkolno-wychowawczej dla dzieci niesłyszących są zapisani na kurs języka migowego, chociaż jednocześnie zmniejsza się ilość dzieci niesłyszących, które uczęszczają do ośrodka. Jest to m.in. spowodowane zwiększoną dostępnością aparatów słuchowych.
Jak zauważają specjaliści, problematyczna może być kwestia łączenia dzieci głuchoniemych z dziećmi z np. niepełnosprawnościami intelektualnymi. W takiej sytuacji ciężko będzie dla nauczyciela dostosować lekcje do bardzo zróżnicowanych potrzeb dzieci, co ostatecznie odbije się na nich samych.