Elastyczne rozwiązania wysyłkowe dla sezonowych wzrostów: jak skalować swoje działania w okresach wzmożonej sprzedaży?

Branża e-commerce naturalnie naznaczona jest pewnymi fluktuacjami. Istnieją gorące okresy wzmożonej sprzedaży, na przykład w okolicach Świąt Bożego Narodzenia czy Black Friday. Dodatkowo niektóre gałęzie handlu zbierają prawdziwe żniwa w określonych porach roku. Przykładowo, zimą lepiej sprzedaje się sprzęt narciarski, podczas gdy latem rowery czy akcesoria do sportów wodnych. Jak przygotować swój biznes e-commerce na wyzwania towarzyszące okresowi wzmożonej sprzedaży?

Serwis logistyczny bez konieczności podpisywania umowy

Zacznijmy od kosztów. Nie jest tajemnicą, że sklepy internetowe chętnie podejmują stałą współpracę z operatorami logistycznymi. Niestety często wiąże się to z koniecznością podpisania umowy z jednym lub kilkoma przewoźnikami. To możliwość uzyskania atrakcyjnych cen. Niestety jednocześnie wymaga to od sklepu zadeklarowania z wyprzedzeniem wolumenu paczkowego. Nie każdy biznes może sobie na to pozwolić, gdyż jego obszar nie jest na tyle przewidywalny.

Sprawdzonym alternatywnym rozwiązaniem jest wybór serwisu wysyłkowego, na przykład platformy Apaczka. Daje ona dostęp do wiodących przewoźników działających na polskim rynku, pozwala uzyskać naprawdę atrakcyjny cennik, a przy tym nie wymaga podpisywania umowy. Coraz więcej firm decyduje się na ekspansję zagraniczną, warto więc zauważyć, że Apaczka posiada też ciekawą ofertę dotyczącą przesyłek międzynarodowych:

https://www.apaczka.pl/oferta/przesylki-miedzynarodowe-zagraniczne/.

Automatyzacja wysyłek

Ważnym usprawnieniem każdego biznesu e-commerce, nie tylko w okresie wzmożonej sprzedaży, jest automatyzacja wysyłek. Dzięki integracji platformy logistycznej takiej jak Apaczka z własnym sklepem lub platformą marketplace można zaoszczędzić mnóstwo czasu. Zamówienia zaimportowane ze sklepu do panelu wymagają jednego kliknięcia, by potwierdzić zlecenie usługi kurierskiej.

Dodatkowe ręce do pracy w okresie wzmożonej sprzedaży

Nie wszystkie procesy logistyczne da się zautomatyzować. Dotyczy to fizycznej obsługi zamówień, w tym przygotowywania przesyłek i ich konfekcjonowania. W okresie wzmożonej sprzedaży warto zadbać o dodatkowe ręce do pracy. W małym biznesie można do tego zaangażować rodzinę i znajomych. Większe przedsiębiorstwa korzystają ze wsparcia pracowników tymczasowych.

Sprawna komunikacja z kupującymi

Gdy następuje sezon wzmożonej liczby zamówień, należy szczególnie zadbać o zadowolenie klientów z realizowanych dostaw. W tym kontekście niezwykle ważna jest jasna komunikacja. Na stronie sklepu powinna znaleźć się informacja, jaki termin dostawy gwarantuje sprzedawca przy zamówieniu przesyłki w danym momencie. Pozwala to uniknąć nieporozumień z klientami, co jest szczególnie istotne przed Świętami Bożego Narodzenia, kiedy to opóźnienia przesyłek mogą sprawić wyjątkowy zawód.

Okres wzmożonej sprzedaży to przede wszystkim szansa dla e-sklepu, a nie zagrożenie. Wystarczy odpowiednio się do niego przygotować!