Planowana, wartą pół miliarda złotych, modernizacja drogi wojewódzkiej numer 430 na terenie województwa wielkopolskiego może nie dojść do skutku – przestrzega jeden z posłów. Odcinek, o którym mowa, rozciąga się od węzła na autostradzie A2 u granic Poznania przez Luboń aż do końca trasy DW430 w miejscowości Mosina.
Parlamentarzysta Adam Szłapka podkreśla, że problem wynika z negatywnej opinii wydanej przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska. Decyzja ta doprowadziła do rezygnacji Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich z dalszego prowadzenia projektu. Szłapka zwraca uwagę, że takie postanowienie to fatalna wiadomość dla Lubonia, Puszczykowa i Mosiny. Droga wojewódzka numer 430 szczyci się najwyższym dziennym natężeniem ruchu na obszarze całego województwa wielkopolskiego. Dowodem na jej znaczenie jest umieszczenie tej inwestycji w Regionalnym Planie Transportowym dla Wielkopolski z horyzontem czasowym rozciągającym się do roku 2030. Przewidywany koszt inwestycji szacowany jest na kwotę około 500 milionów złotych – zauważa Szłapka.
Władze Lubonia dążą do realizacji planu przebudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 430 z ulicą Dworcową. Szłapka wyjaśnia, że projekt przewiduje m.in. utworzenie dodatkowych lewo- i prawoskrętów, na których będą mogły oczekiwać samochody skręcające z drogi wojewódzkiej w kierunku centrum miasta. Obecnie wystarczy kilka pojazdów czekających na otwarcie szlabanu, aby doszło do całkowitego zablokowania tej arterii – tłumaczy poseł.