Google to wyszukiwarka, która codziennie analizuje miliardy stron internetowych, aby znaleźć najlepiej dopasowane do potrzeb użytkowników wyniki. W tym celu wykorzystuje algorytmy, które w jak najkrótszym czasie oceniają treści. To ważne, aby były jakościowe. Żeby nasza strona internetowa została dostrzeżona, należy zadbać o wdrożenie odpowiednich działań. Odpowiednie SEO, czyli Search Engine Optimization, to właśnie szereg naturalnych praktyk, które pomagają osiągnąć wspomniany cel. Dowiedz się, o czym pamiętać, aby zbudować swojej stronie autorytet w przeglądarce internetowej.
Pozytywna ocena witryny sprawi, że znajdzie się na szczycie wyszukiwań!
Wysoką pozycję w wyszukiwarce można uzyskać, gdy nasza strona internetowa zostanie pozytywnie oceniona przez Google. Jako że jest to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie, to posiada ona własny system indeksowania i pozycjonowania. Ten system umożliwiać musi szybkie przetworzenie informacji, tak aby prezentować jak najlepsze wyniki dla internautów. Jak to się właściwie odbywa?
„Tak. Algorytm Google jest skonstruowany w sposób, który pozwala na jak najlepsze dopasowanie do oczekiwań użytkowników. Wymusza to częste aktualizacje bazy danych, która w przypadku wiodącej marki na rynku jest ogromna. Dlatego cały proces składa się z mnóstwa algorytmów, które uwzględniają między innymi relewantność i użyteczność strony czy też ogólnie jej jakość. To mikrodziałania, które wydarzają się praktycznie codzienne. Istnieje jednak również sfera makro, czyli przestrzeń większych aktualizacji algorytmów, które wywołują spory oddźwięk w społeczności SEO”.
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/krakow/
O co zadbać, aby strona internetowa była dobrze oceniania przez Google?
Na ocenę składa się ponad 200 czynników, co sprawia, że sposób na uzyskanie wysokiego położenia nie jest wcale tak oczywisty. Dlatego też pozycjonowanie strony jest czasochłonnym i wymagającym procesem. Wymienić można kilka najważniejszych działań, które wdrażają agencje SEO w celu poprawy widoczności witryny. Pierwszą z nich jest optymalizacja strony internetowej. To szereg technicznych zmian, takich jak poprawienie kodu HTML, zadbanie o prędkość ładowania się witryny na urządzeniach, jej responsywność, ale także korekta struktury nagłówków. Drugą z nich jest dbanie o odpowiednią zawartość treściową. Algorytm ocenia bowiem jakość, bogactwo językowe i unikalność tekstów. Istotne są również w tym wszystkim nasycenie dobrymi frazami kluczowymi. Trzecim działaniem jest wprowadzenie odnośników do strony z innych witryn. To tak zwane działanie off-site. Jest to bardzo istotne, lecz należy zaznaczyć, że liczą się tylko te linki, które pochodzą z wartościowych, popularnych stron. Pamiętać też należy, że naturalna wartość strony może być dostrzeżona przez wyszukiwarkę od razu, ale wcale też nie musi. Choć dobre SEO jest podstawą wartości, to satysfakcjonujące wyniki mogą przyjść nawet po 3-4 miesiącach od wdrożenia działań.