Z definicji, ustawa krajobrazowa ma doprecyzować zasady, na jakich będą pojawiały się reklamy wielkoformatowe w przestrzeni miejskiej. Nie da się ukryć, że w obecnej formie, reklamy w Poznaniu bardziej szpecą niż dodają uroku. Jednak dzięki uchwale krajobrazowej ma to się zmienić.
Prace nad uchwałą krajobrazową w Poznaniu trwały ponad sześć lat. W końcu w stolicy Wielkopolski będzie wiadomo, jak i gdzie można zamieszczać nośniki reklamowe tak, aby nie zawadzały nikomu. I co ważniejsze, nie szpeciły krajobrazu. O tym, jak bardzo robią to obecnie, nie trzeba przekonywać nikogo.
Zgodnie z obowiązującą uchwałą, z miasta znikną nielegalne instalacje wielkopowierzchniowe, które narażają na niebezpieczeństwo mieszkańców oraz przechodzących ludzi. Można również zapomnieć o reklamach zasłaniających zabytkowe budynki.
Uchwała w sumie ma aż 33 strony i w drobiazgowy sposób określa, jakiego formatu reklamy mogą pojawiać się w określonych miejscach w Poznaniu. Za nie dostosowanie się do nowych wytycznych, grożą ogromne kary.