Koniec prac
Ponieważ ostatni odcinek torowiska, a w tym Rondo Rataje, jest już gotowy, tramwaje mogą wrócić na dawne trasy. Będą przejeżdżać również przez most Królowej Jadwigi, chociaż przystanki nie zostały jeszcze oddane do użytku. Remont został przeprowadzony szybko i sprawnie, bo zaledwie w cztery miesiące. Planowana jest jeszcze kontynuacja prac na ul. Krzywoustego. Mowa tu o przebudowie jezdni, stworzeniu peronów przystankowych, ścieżek rowerowych oraz chodników. Koniec modernizacji drogi szacuje się na wiosnę 2022 roku.
Tramwaje będą kursować po przebudowanym odcinku trasy od mostu Królowej Jadwigi do ronda. Nie będą się jednak na razie zatrzymywać na przystankach Rondo Rataje i Serafitek.
Nadchodzące remonty
W związku ze zbliżająca się modernizacją ul. 28 Czerwca 1956 r priorytetem było otwarcie ruchu dla tramwajów przejeżdżających przez rondo. Torowisko zostało poddane całkowitej modernizacji. Wciąż trwają prace remontowe na przystankach, które docelowe maja być przygotowane dla pasażerów nie tylko tramwajów, ale również autobusów. Będą wyposażone w nowe kosze na świeci oraz wiaty. Staną na nich również tablice informacji pasażerskiej.
O modernizacji w telegraficznym skrócie
Prace modernizacyjne nad trasą tramwajową rozpoczęły się od ulicy Jana Pawła II. Następna w kolejności była ul. Zamenhofa. Aby nie utrudniać zbytnio mieszkańcom przemieszania się po mieście, prace nad torowiskiem pomiędzy mostem Królowej Jadwigi i rondem rozpoczęto dopiero po zakończeniu wcześniej wspomnianego remontu. Torowisko zostało usunięte i zamontowane od zera. Nowopowstała trasa tramwajowa powstała z wykorzystaniem technologii, która pozwala na ograniczenie drgań oraz hałasu
Obecnie trwa wymiana nawierzchni na trasie od mostu do skrzyżowania z ul. Strzelecką i Drogą Dębińską. W związku z tym została ograniczona ilość pasów ruchu na tym odcinku .
Program modernizacji rodna rataje i przyległych ulic obejmuje nie tylko modernizację torowiska, ale również sygnalizację świetlną, oświetlenie drogowe oraz monitoring wizyjny i kanalizację teletechniczną. W ramach projektu dokonano również remontu placu przed dworcem autobusowym rataje. Sukcesywnie kończone są prace nad przebudową chodników i dróg rowerowych.
W zakres inwestycji obejmującej rondo Rataje i przyległe do niego ulice wchodzi nie tylko modernizacja torowiska i jezdni, ale też oświetlenie drogowe, monitoring wizyjny, kanalizacja teletechniczna i sygnalizacja świetlna (dostosowana do obecnych przepisów). Zmodernizowane zostały również perony i plac przed dworcem autobusowym Rataje. Stopniowo też oddawane do użytku są przebudowane chodniki i drogi rowerowe – w ostatnim czasie udostępniony został odcinek po stronie os. Piastowskiego, między rondem a ul. Juracką. W kolejnych miesiącach pojawią się także nowe nasadzenia zieleni, zarówno na tarczy ronda jak i przylegających ulicach. Koniec wszystkich robót planowany jest na wiosnę 2022 roku.