Słupki uniemożliwiające parkowanie stanęły na…

Kierowcy, którzy parkują na chodnikach to prawdziwa zmora Poznania. Z tego też powodu, kolejna ulica w naszym mieście zyskała słupki, które mają za zadanie blokować ewentualną chęć parkowania. Tym razem dotyczy to odcinka ulicy Grunwaldzkiej od ulicy Cześnikowskiej, a to wszystko w stronę ulicy Bułgarskiej. W tym tygodniu zostało postawionych już kilkadziesiąt blokad.

Zmiany na ulicy Grunwaldzkiej

Dużo prac dzieje się w ostatnim czasie na ulicy Grunwaldzkiej. Zostały zrewitalizowane chodniki dla pieszych, a także powstały specjalne ciągi pieszo-rowerowe. Wszystko po to, aby zapewnić mieszkańcom Poznania jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo. Przed modernizacją, znajdował się tam ciasny chodnik, który skutecznie uniemożliwiał korzystanie z niego rowerzystom.

Kłopoty mieszkańców ul. Cześnikowskiej

Zamontowane słupki mają na celu nie tylko blokować rozjeżdżanie chodników przez samochody, ale również tworzenie przez kierowców tak zwanych dzikich parkingów, które niszczą nie tylko miejską zieleń, ale i infrastrukturę. Blokada została ustawiona na wniosek lokalnej rady osiedla, zgodnie z projektem organizacji ruchu, który został zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruchu. Powstaje jednak pytanie – jak przejadą służby ratunkowe? Mieszkańcy osiedla obawiają się, że dojazd do budynku, głównie przy ul. Cześnikowskiej przez straż pożarną czy pogotowie, będzie niemożliwy i rzeczywiście, wjazd na teren osiedla wydaje się być ograniczony.

Słupki blokujące parkowanie

Słupkowanie miasta odbywa się w Poznaniu coraz sprawniej, co dostrzega więcej kierowców, ale i pieszych. Wyniki są imponujące: w 2020 roku Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że zamontowano 3383 słupków, w tym te, które zabezpieczają miejską zieleń. Co istotne, dane nie uwzględniają blokad, które zostały zainstalowane przez Poznańskie Inwestycje Miejskie. W ostatnich dniach słupki zostały zamontowane również na Wildzie, powstając na miejscu starych miejsc parkingowych. Często można zauważyć blokady, które są zainstalowane na środku chodnika przy przejściu dla pieszych. ZDM twierdzi, że ma to na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych na chodnikach.