Chcesz otworzyć lub rozwinąć biznes w Poznaniu i szukasz skutecznej metody na pozyskanie klientów? Pozycjonowanie lokalne może okazać się idealnym wyborem – sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat.
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Tak samo jak w przypadku innych metod pozycjonowania, zadaniem pozycjonowania lokalnego jest wypromowanie danej strony w wyszukiwarce internetowej. Na strategię tego typu składa się dość duża liczba różnych czynności – od dostosowania treści strony pod kątem fraz kluczowych, po budowanie odpowiedniego profilu linkowego, aż po reklamę w mediach społecznościowych i techniczne usprawnienie witryny. Pozycjonowanie lokalne wyróżnia się jednak na tle innych technik przez dopasowanie działań pod kątem pozyskania klientów z konkretnej lokalizacji.
Oznacza to między innymi zastosowanie innych fraz kluczowych – będą to hasła obejmujące nazwę miasta, dzielnicy, a w niektórych przypadkach nawet ulicy. To jednak dopiero część strategii pozycjonowania lokalnego. Ważną rolę odgrywa tutaj również zwiększenie widoczności adresu i telefonu kontaktowego. To dane, które powinny znaleźć się zarówno na samej witrynie, jak i w narzędziach typu Google Moja Firma – dzięki GMF lokalizacja firmy będzie mogła wyświetlać się również na Mapach Google. W kontekście linkowania zewnętrznego warto zastanowić się, czy możemy skorzystać ze wsparcia regionalnych portali, cieszących się zaufaniem i popularnością wśród potencjalnych klientów z okolicy.
Pozycjonowanie lokalne Poznań – korzyści
Pozycjonowanie lokalne może z pozoru wydawać się gorszym wyborem niż szerzej zakrojona kampania – w końcu wzrost ruchu na stronie będzie znacznie mniejszy. Należy tutaj jednak zwrócić uwagę na kwestie takie jak współczynnik konwersji, czyli udział użytkowników, którzy po wizycie na stronie zdecydują się na faktyczne skorzystanie z naszej oferty. Kierując działania marketingowe na odpowiednią grupę docelową, na przykład mieszkańców Poznania lub konkretnej dzielnicy, możemy liczyć przede wszystkim właśnie na wyższą konwersję. Oznacza to, że mimo mniejszego natężenia taki ruch będzie znacznie bardziej wartościowy.
Kolejną ważną zaletą pozycjonowania lokalnego jest możliwość konkurowania nawet z największymi graczami na rynku. Również i ten aspekt łączy się z mniejszym ruchem – w takich warunkach wypromowanie strony jest zdecydowanie łatwiejsze. Co więcej, pozycjonowanie lokalne często wiąże się także z niższymi kosztami. Aby dowiedzieć się więcej o potencjalnych korzyściach, odwiedź stronę https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-poznan/.
Pozycjonowanie Poznań – jak skutecznie wdrożyć strategię?
Optymalna realizacja strategii pozycjonowania wymaga nie tylko odpowiedniej wiedzy, lecz także sporego nakładu czasowego. Dla wielu przedsiębiorców będzie to bardzo trudne zadanie – zwłaszcza w przypadku niewielkich firm, w których zazwyczaj to jedna osoba zajmuje się większością czynności związanych z zarządzaniem. Aby liczyć na najlepsze efekty kampanii, możemy postawić na profesjonalne wsparcie agencji SEO. Usługi tego typu firm często obejmują między innymi pozycjonowanie lokalne.