Uchwała krajobrazowa dla Poznania ma docelowo ujednolicić niektóre urządzenia reklamowe na terenie całego miasta. Co istotne, będzie funkcjonować również na terenach nienależących do miasta i nieobjętych ochroną konserwatorską.
Pod lupą urzędników znalazły się niejednolite reklamy, które często, zamiast informować, zwyczajnie szpecą przestrzeń publiczną. Jak w wywiadzie dla lokalnych mediów przyznał sam prezydent miasta Jacek Jaśkowiak, w Poznaniu wszyscy cenią sobie porządek i ład. Ma to również odniesienie do przestrzeni reklamowej w obrębie miasta i gminy.
Wraz z wejściem w życie uchwały krajobrazowej, urzędnicy z Wydziału Urbanistyki i Architektury będą badać zgodność urządzeń reklamowych z nowymi wytycznymi. Za niedostosowanie się do nich grożą wysokie kary, nakładane w trybie natychmiastowym.
Wyznaczono również czas na dostosowanie się do nowych przepisów. I tak dla starego miasta będzie to 12 miesięcy a dla historycznych dzielnic poznania, aż 2 lata. Obszary zurbanizowane oraz przyrodnicze mają aż 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów. Ustawa weszła w życie 21 lutego 2023 roku.