W Poznaniu pojawiły się kolejne elektryki

Kolejne elektryki wyjadą na ulice Poznania! Rozpoczęły się dostawy nowych autobusów elektrycznych do naszego miasta. Do 21 pojazdów z napędem elektrycznym, które już przewożą mieszkańców Poznania oraz turystów, dołączyły właśnie kolejne. Łącznie do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu trafi 37 nowych Urbino Electric, wyprodukowanych przez Solaris Bus & Coach. 31 z nowych autobusów nich będzie miało długość 12 metrów, natomiast kolejne 6 będzie pojazdem przegubowym, czyli o długości 18 metrów.

Elektryki w Poznaniu

Już niedługo po Poznańskich ulicach będzie jeździć 58 elektrycznych autobusów. Jak twierdzi prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak, to doskonale pokazuje, jaką wagę przywiązuje miasto do transportu publicznego i ochrony środowiska. Ekologiczna komunikacja, oznacza bowiem czystsze powietrze w mieście. Aktualnie miasto ubiega się o dofinansowanie zakupu 84 autobusów o napędzie wodorowym. Nowe autobusy zapewnią pełen komfort dla mieszkańców – są klimatyzowane i monitorowane. Są to również pierwsze autobusy liniowe w barwach zielono-żółtych. Wszystkie pojazdy są niskopodłogowe, wewnątrz wyznaczona została przestrzeń dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, w tym miejsce do przewozu rowerów.

Odbiór nowych pojazdów przez poznańskie MPK

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu regularnie prowadzi odbiory nowych pojazdów, a pierwsze z nich już rozpoczęły przewożenie pasażerów. Dodatkowo, na terenie zajezdni przy ulicy Kaczej, w tym dworcach Górczyn, Garbary i Jana III Sobieskiego kończą się prace budowlane, które są związane z modernizacją infrastruktury, o miejsce do ładowania elektryków

Na jakich liniach spotkamy nowe autobusy?

Nowe autobusy elektryczne, zostały zakupione z myślą o obsłudze linii: 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 oraz 193. Ich trasy przebiegają przez większość poznańskich osiedli i docelowo, przede wszystkim właśnie tam mają kursować. Po zakończeniu odbiorów i prace modernizacyjnych, nowe autobusy będą ładowane nocami, stacjonarnie poprzez złącza typu plug-in, w zajezdni przy ulicy Kaczej, natomiast jeśli ich poziom energii w ciągu dnia będzie słabszy, uzupełniany będzie przez szybkie ładowarki pantografowe.